Tröja blir tunika/klänning

Ställde mig å ritade av lite mönster igår på eftermiddan. Började med ett sött T-shirts mönster från Ottobre. Hade det som grund när jag massakerade en gammal tröja efter mig - å klippte ut en tunika/klänning till Tindra istället!

Gick snabbt å sy ihop den också!



 

Syns lite dåligt på kortet men det är rynk i halsringningen å på ärmkullarna. Tindra kommer klart bli tuffaste bruden i sommar :-)


Men, det var ju inte dte jag skulle göra igentligen... Det var ett byxmönster jag skulle rita av - å sy upp. För Anna ville nog sy sånna byxor till Nova! Men upptäckte ju att mönstret gick ifrån 98cl - å det dröjer nog ett tag innan våra tjejer kan ha det. Så ställde mig å graderade ner det till 80cl!  Är inte hundra på att den modellen passar i 80cl...men vi får se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0