Symaskiner och massa inspiration!

Ojoj, nu har jag fått en massa att fundera på igen! Egentligen så vill jag ju ha en riktig topcover maskin. Men, ska nog se till att öva så det blir lika bra med trippel cover sömmen...

Men...så är det ju det där - vilka maskiner ska man ha!??! Har varit ute och googlat, spanat in bloggar osv (å har fått grymt massa inspiration att sy en massa! Haha - är det inte så att man har en massa sytid över när man är två barns förälder!?)

I min maskinpark idag finns det;

Husqvarna Platinum 775 - Min "vanliga" symaskin

Husqvarna Huskylock 460ED - mormors gamla trotjänare som jag har mest till rullfåll nu (så slipper jag hålla på att byta...)

Husqvarna Huskylock - min trogna overlocksmaskin (är nog för sjutton snart 15 år när jag tänker efter!!)

Husqvarna Huskylock  936 - kombinerad overlock - det enda jag använder den till idag är täcksömmen...

Janome Memory Craft 300E - min broderimaskin! (kommer nog att uppdateras någon gång framöver)

Bernina 009 DCC - Cover & chain maskin - står mest på golvet och samlar damm...


Så ja, mina funderingar är om jag ska sälja Berninan (eller om jag helt enkelt ska ställa upp den å ge den en chans till?? Det "tråkiga" med den är ju att den bara har tvillingnål - inte trillingnål)

Sen om jag kanske ska sälja den kombinerade overlocken och köpa enbart en cover maskin istället!? Typ Berninas Coverpro 1000?? jag använder ju som sagt inte OL funktionen då jag har en bra OL idag... Missar jag några andra sömmar då (som jag inte upptäckt idag??)

Det som är bra på den är ju att den talar om hur trådspänningen ska vara - det är ju iofs guld värt...

Så frågan är ju om jag tjänar nått på att sälja de två maskinerna å köpa en ny. Eller om jag kanske ska ha de kvar!?!? (eller enbart sälja Berninan?)

Ja, många funderingar blir det!

Tacksam för alla tips å råd som ni har!!! Å om det finns sömmar jag missat på dessa maskiner...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0